تبلیغات
تبلیغات
جای تبلیغ شما خالیست . . .
نوشته شده توسط : محمد حسین

ورژنهای قدیمی نرم افزار pro-tools فقط قابلیت نصب بر روی سخت افزار های شرکت Digidesign را داشتند ولی با خریداری شدن Avid توسط شرکت M-Audio ورژنی از این نرم افزار ساخته شد به نام M-Powered که قابل نصب شدن بر روی کارت صداهای شرکت M-Audio است.

متأسفانه عده ای به دلیل کم سوادی و عدم اطلاعات کافی درباره نرم افزارهای موسیقی تصور می کنند که M-Powered تنها مصرف آموزشی دارد و از حیص کارایی ضعیف عمل می کند که این کاملاً اشتباه است. M-Powered کاملاً مشابه pro-tools LE می باشد .pro-tools LE یا Limit Edition ورژنی از نرم افزار pro-tools می باشد که فقط قابلیت نصب بر روی کارت صداهای شرکت digidesign را دارد و اگر چه از نظر امکانات و پلاگینها توسط شرکت سازنده در سطح پایین ارائه شده اما به هیچ وجه این به معنی نقص در این ورژن نرم افزار نمی باشد . فرق M-Powered با LE در آنست که M-Powered برخلاف LE قابل نصب شدن بر روی کارت صداهای شرکت M-Audio می باشد. این ورژن نه تنها از لحاظ کارایی ضعیف نبوده بلکه به دلیل آنکه بیشتر آهنگسازان متقاضی تهیه کارت صداهای شرکت M-Audio می باشند از محبوبیت بیشتری دربین آهنگسازان برخوردار است .

همانطور که در قبل گفتم پس نرم افزار pro-tools در سه سیستم HD,LE,M-powered ارائه شده است.

pro-tools HD که خود آن در سه ورژن همراه با سخت افزار خود ارائه می شود همان pro-tools سطح بالا می باشد که از نظر امکانات و پلاگینهای ارائه شده همراه آن در بالاترین وضع است که مسلماً این باعث حرفه ای تر شدن نرم افزار و پیچیده تر شدن کار با آن می شود .

بد نیست بدانید فرمت سمپلهای ارائه شده تحت نرم افزار Pro-Tools M-Powered , LE فرمت RTAS یا Real Time Audio Suite می باشد در حالی که فرمت سمپلهای ارائه شده برای Pro-Tools HD فرمت TDM است . نرم افزار Pro-Tools بالاترین کیفیت صدابرداری از سازهای زنده را دربین بقیه DAW ها ارائه میکند و همچنین امکانات کامل میکس و مسترینگ را همراه خود در اختیار کاربر قرار می دهد و از این حیص در جایگاه بالاتری نسبت به نرم افزارهای sonar ، nuendo و حتی نرم افزار cubase قرار دارد.




:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی نرم افزار , آهنگ و آهنگ سازی و ساز شناسی , ,
:: برچسب‌ها: آهنگ , آهنگ سازی , میکس , مسترینگ , میکس و مسترینگ , معرفی , معرفی نرم افزار , pro tools , معرفی نرم افزار pro tools , آهنگ سازی , موسیقی , آموزش آهنگ سازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: